Aldrig testa droger

Nu sitter jag och diggar gamla låtar med britney spears! Det är så roligt att tänka tillbaka på när man va liten och dansade till dom. Haha underbara minnen;)
Annars har det inte hänt allt för mycket idag, vi fick ju besök från en brottsling från Skänningeanstalten. Han verkade va hur trevlig som helst, vi satt och snacka med honom när vi fikade.
Nått jag vart väldigt örtydligad över va ju att aldrig testa droger! P.g.a det ville han ärligt talat tillbaka till anstalten varje gång han muckat. För att han va så rädd för verkligheten och bara fortsatte med drogerna samma dag han kom utanför murarna.

Visste ni att av 20 personer blir två av dom beroenda av droger eller alkohol. För varje person som blir missbrukare drabbas minst 5 personer i omgivningen och mår lika dåligt som missbrukaren själv.

Det var en väldigt lärorik och intressant föreläsning!



Jag tror att om alla skulle få gå på en sån föreläsning, skulle inte världen bestå av så mycket missbruk och brottslighet. Jag tror att många vet alldeles för lite om det!

Men nu får vi rycka upp oss! tjingeling=)


Kommentarer
Postat av: Claudia

fin blogg! :)

kolla gjärna in min blogg och kolla vilken färg som passar just din ögonfärg!

2009-11-17 @ 18:36:39
URL: http://claudiamartinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0