Första tipset!

Okej, nu ska jag förklara hur man gör en bakgrund med sig själv inklippt sick-sackigt. Så här menar jag:



då gör du för såhär: först lägger du ut den bilden som du vill göra om genom att trycka på öppna. Sen kollar i menyn och letar efter något som heter Polygonlasso det hittar du när du håller in knappen med ett lasso på som finns i menyn (som är skuggat på min bild nedan.)

                                                                                                                                          

När du har gjort det så ska du klicka på ett ställe runt "motivet" och drar sen ett sträck och klickar på det ställe där linjen ska fästas. Sen gör du så ända tills du har gjort runt hela motivet där du tillslut dubbelklickar eller trycker på samma ställe som du började.

(så som jag gjort på bilden, syns lite dåligt men ni fattar..)


När ni har gjort det så ska ni klippa ut/kopiera bilden och det kan ni göra genom att trycka in (Ctrl och C) så koppieras det av sig själv. Sen är det bara att öppna ett nytt (dokument) på Nytt/New. Sen är det bara att trycka (Ctrl och V) Så klistras det in. Svårare än så är det inte. =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0